maanantai 28. maaliskuuta 2016

Ei mennyt niin kuin Strömsössä...

 
Eilen laitoin Pösöön sitten uuden akun ja yritin saada vempeleen käymään mutta eipä lähtenyt. Vähän arvelinkin että on tainnut viherpiipertäjä bensa kuivua kaasariin ja se on tukossa. Sitten alkoikin pirunmoinen purku... Busassa jo aikanaan kaikki koneeseen liittyvä oli tosi hankalaa kun kaikki on katteiden sisässä mutta tämä se vasta on oikea pirun nyrkki... oli pakko kaivaa netistä Repair Manual että näkee missä järjestyksessä mikin osa lähtee... ja mistä yleensä löytyy tulppa ja kaasari ja ei muuta kuin kädet saveen.
 
Kun ei ole vuosikausiin näiden mopojen kanssa joutunut pelaamaan niin menihän siinä kaasarin irroittamisessa ja purkamisessa tunti poikkineen kun piti vielä suht varovasti ja ajatus mukana tehdä että muistaa miten kaikki laitetaan kasaan. Kaasari oli ihan vihreä sisältä ja paikoin lisäaineet oli niin kuivuneita että sai raaputella neulaventtiileistä irti.
 
Putsauksen ja kasauksen jälkeen tuli sitten odotettu takaisku... mopo kyllä lähtee käymään ja käy tyhjäkäyntiä mutta kaasua ei kestä yhtään. Ilmeisesti jokin suutin vielä tukossa mutta kun en ihan täysin ymmärrä tuon toimintaa niin hankaloittaa vähän jatko toimenpiteitä. Ensimmäinen epäilys menee nyt kuitenkin pääsuuttimen suuntaan. Kaasarin päällä on myös neulaventtiili, jonka toiminnallisuus on vähän mysteeri. Noh... eiköhän ne tuosta selviä ja pahimmilllaan käyn ostamassa uuden isomman kaasarin... eipä nuo netissä näyttäneet maksavan kuin reilun 50 egeä... niin kutsuttu pika korjaus :)
 
 
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti